Monday, 2 November 2009

> hari yang penat <

happy monday..huhuhu..em tgok title ats tu menandakan aku mmg sgt penat hari sabtu yang lalu. aku kan dlm proses nak diet kunun nye, so ptg ahad tu aku p jog ngan afan, kakak aku xnak g. so dier just antar kitorang n pastu g alamanda sbb dier nak collect tiket wayang, kul 7 aku stop jog coz mgrib kan masuk awl j. aku ni mmg la sgt bencinta menunggu..so nak dijadikan cite, aku pun ckp ngan afan jom jalan2 ke bawah, trun bukit tu la. kot2 la jumpe along tgh2 jalan ke. pastu jalan punye jalan xjumpe gak. aku ni klu da tekad xnak aku patah2 balik, so aku teruskan gak perjalanan. afan da wat muke terkejut aku ajak dier jalan kaki balik umah. so korang bayangkan la brape jauh aku berjalankan, pada yang duk putrajaya ni or slalu dtg sini, korang cube la bayang kan jap, aku berjalan dari taman perdana kot name dier (ala kat bulatan presint 1 tu), smpai la umah aku kat presint 9.huhuhu...agak jauhla, tapi cam rase da lame xjalan kaki ni. dulu mase form 3, tution kat jpm slalu la balik jalan kaki sbb kene tggl bas.(yela tution bis kul 10pm, bas kul 10 lebih da gerak,nak xnak jalan kaki la jwbnye, tapi bile ingat best gak)heheheh ;p

ari ahad ptg aku xg jog, coz teman parents aku g umah adik aku kat bt muda. lagipun ptg tu ujan,nak jog pun xleh gak. so nak jadi cite yang ke2, sampai sane lif rosak eh, lif skit nye banyk (3, banyak la tu kan), tapi rosak sume nye. bayangkan untuk ke2x, aku nek tangga smpai tgkat 17. tgkat plg akhir skali. aduh...sian kat mak aku..huhuhu...mmg cepat kurus aku klu cmni slalu. skt dowh kaki aku.hurmmm... ish aku ni kdg2 sakit hati betul ngan pangai manusia ni, tempat adik aku tu (ppr bt muda) baru lagi siap, means br lagi orang pindah. tapi rupenye mcm da betahun duk situ..penat orang sediakan umah yang lebih selesa n besih, tapi pangai manusia ni jugak la xreti nak hargai. bile lif rosak ke, kotor ke, yang tau nak sumpah seranah, tapi penah pk x yang anak2 kite yang wat semua tu. aku tau la kan coz dulu mase aku praktikal aku duk sentul, umah tu mmg sgt buruk..xpla kan da lame, tapi psl kebersihan ni jage la jugak. hurmm..letih aku nak ckp, nsb bek aku ni bukan menteri. klu x xpayah wat umah kat dorang2 ni pun xpe, xreti nak hargai pun. smalam jugak mase nak balik tu nsb bek lif tu da elok, d sorang tecnision ni baru lps elokkan. aku dengar dier borak ngan ayah aku, dier duk merugut psl lif ni, kerap sgt rosaknye. dier kate pemasangan lif ni same mcm pasang kat kondo, tapi kat kondo boleh tahan, xder rosak pun. so korang sendiri leh wat kesimpulannya la kan..hurmmm...



No comments: