Tuesday, 31 May 2011

HikmaH

Salam... still in the same mood ;-( tp harus kuat meneruskan hari ini... klu aku sdh+Down B lg sdh... but seriusly dengar sore b buat aku nangis... hope Allah Kuatkan hati b n fmly... ape pn aku percaya semua yang berlaku ketentuanNya n ader hikmah yang tersembunyi yang manusia sendiri xtau... Redha tu sgt penting, coz bile kite redha kite pasti tenang...

em crite psl ofis rini-pg2 kne jage kaunter till 1030.. n pastu msuk meeting jap, ingat meeting smpat bis mse aku jge kaunter..tp lum lg..sofar pg td ok la, xramai sgt org.. em msuk meeting, rse mcm kene bersedia telinga n hati.. xderla teruk pun, tp mcm biase mcm nmpak kesalahn..msti ader nye.. lebih kurang mcm ditindas (xsesuai sgt kot ayat tu, mcm kasar plak, tp lebih kurang cume xsekejam ditindas) em bile slalu jd mcm ni, mcm da boleh hafal... tibe2 aku rndu suasana kat mof dlu, bos2 sume baik..xder rse pangkat sgt, xder rse jauh sgt ngn dorang..leh sembang2, leh gelak2, leh melawak2..leh buli lg..hahaha..tibe2 rndu ngan rom, farah kakmi n yg lain2.. ;-(

tp 1 benda yang buat aku terpikir, biala ape pn..kite buat je kerja kite..coz kdg2 kite buat org xnampak..so kesimpulannya dengar jela, terima dengan hati yang redha...1 perkara yang aku belajar, redha kan aje ape yang berlaku.. terima ape je orang nak ckp, smaada btl atau salah..biakan.. Cukupla Allah tau kebenarannya. n pd aku buat ape sekalipun hanya utk mencari keredhaanNya..barula hati rse tenang n seronok bekerja... bukan utk bekerja jer, ape2 skali pun la... hope Allah terus kuatkan hati aku n permudahkan segala urusan... 

> kdg2 kite terlalu mengejar ksempurnaan, n pujian tp bile xkesampaian kite akan rse down..cukupla dengan kite melakukan kerja dan ape sekali pun, kite anggap sebagai tanggungjawab n amanah Allah, hanya utk mencari keredhaanNya... < psnn utk diri sndiri jgk... ;-)




No comments: