Thursday, 29 March 2012

Facebook vs Twitter

gretings... aku xingat tahun bile start Facebook (FB) ni.. sbb dulu aku active friendster je.. aku kan xderla brape pandai IT ni, tp aku suke menggodek.. sbb orang kate kalau xsalah kite xtau yang betul, lebih kurang macam tu la pepatahnya.. seingat aku mase poly still lagi active friendster ni.. dan pastu FB aku diwujudkan oleh my ex.. sbb kan aku buta IT time tu, tau friendster je, myspace ade, tp aku lebih pada friendster..

so mase konon-konon nak online FB, ak xtau ape kebenda la FB ni, mcm ne nak search orang, mcm mane nak start connect ngan orang.. kire aku xpaham la senang citenye..walaupun aku paham konsep nye same dengan friendster.. oleh kerana kerajinan aku mengadap PC 24 jam, so aku pun teruskan usaha menggodek FB ni, dan oleh sebab ramai kwn2 friendster aku mule beralih arah ke FB, jd aku pun terpaksa memandaikan diri utk belaja berFB ni.. (teruk betuk ayat bahasa ak kan, huhu.. paham kan jela, huahuahu ;p)

ok, dulu memang gile FB, kire kalau dah start online tu, memang xleh nak stop la.. excited sangat bile online, tambah excited bile jumpe kawan-kawan lame, kawan-kawan zaman sekolah rendah, kawan-kawan yang lame terpisah.. huhu, memang excited kan.. time tu la boleh contact balik n share macam-macam crite..selain dari tu, kat FB ade jugk game2, so orang yang kaki game mmg suke la kan..nak berkenalan2 bukan zaman FB kot rase aku, coz mase tu aku lebih fokus untuk mencari kawan-kawan lama.. zaman kampungchat# yela kot nak berkenal-kenalan ni..hegeh gile bile ingat zaman kolej, macam ketagih ngan chating ni.. huhu...FB yang lame ak da deactive, sbb nye? biarlah rahsia.. aku buke FB yang baru coz xnak lost contact ngn kawan-kawan lame ni td.. coz aku rase klu da lost bukan senang nak cari, melainkan melalui FB jer..

so sampai 1 tahap skang ni aku da mule bosan ngan FB, klu online pun stakat tengok-tengok ape yang kawan-kawan update n trus offline. nak chat pun mcm xder mood mcm dulu, kot d benda penting-penting yela nak chat.. walaupun aku on FB 24hour kat BB ni, lebih kurang macam syarat la nak pakai BB.. huhu... 

twitter - ok...dier lebih kurang laman utk sembang-sembang la..ak start ader twitter mase mule-mule pakai BB, aku pun xtau ape function twitter ni sebenarnye, tapi macam best bile dpt follow artis or menteri-menteri (tu je tujuan sebenar) sbb nak tgok ape yang latest.. n konon-konon rase dekat la dengan artis tu.. halllloohhhh..halllooohhh gediknye ayat ko.. ;p tapi bagus jugak twitter ni, sbb macam-macam crite kite tau, n sgt pantas untuk tau ape2, exp aktiviti artis-artis ni.. tapi bukan la sekadar info artis je, macam isu-isu semasa pun kite leh tau.. info-info yang penting pun kite leh tau.. kat twitter ni kite free utk follow sape2, or klu dorang private pun kite leh minta permision dorang utk follow. tapi jarang la yang ade twitter ni private.. twitter ni pun aku baru je buat yang baru, sebab yang lame nye ader virus, aku pun xtau mane dtg virus tu.. oleh sebab aku xnak semakkan followers aku dengan msg yang entah ape2 tu, so aku deactive n buat account yang baru..so aku banyak update ape-ape kat twitter, xlagi kat FB..aku nak merapu ke, membebel ke, sume kat situ..huahauhau...xbest skit kat twitter sbb chapik xder, aku suh dier buat tapi dier kate malas xreti.. so xleh la aku nak bergedik manja kat twitter tu..tp klu nak ngumpat skit-skit pasal dier bolehla..hahaha, *sp suh xnak buat twitter kan ;p* tapi aku percaya zaman skang ni, ramai yang dah ader twitterkan..

so ak rase skang ni, aku lebih kepada twitter la berbanding FB..ape pun laman sosial yang ade skang ni, aku rase sangat xsesuai kalau nak meluahkan amarah or kata-kata kesat or kata yang xbaik dan sebagainya (ingatan buat diri sendiri juge) -  sekian.. dan selamat beramal ;-)




2 comments:

wmhafiz said...

Kalo boring guna FB... try guna Google Plus plak... hihi.

~ PeaNut ~ said...

bukanla boring, cume xexcited mcm dlu..huhu.. will try later..hehe ;D