Wednesday, 14 March 2012

pencuri...uiii pencuri..

huh, pagi-pagi dah buat aku hangin.. tp xberapa nak hangin, sebab bukan barang aku yang hilang.. sian chapik, pagi-pagi time ak nk buka pintu rumah, auk tegur dier masa tengah breakfeast tu.. 

wife: b mane kasut?
husband: kt luar tu la..
wife: mane? d stokin je..(ak ingat die ltak kat rak kst dlm)
husband: *terus bangun dr meja mkn, n tgok luar* 

emmm, xder keje kan manusia skang ni..dlm banyak2 keje, mencuri gak dier nak wat.. hurmm.. last week baru sembang-sembang dengan kak aini (oficemate), dier tegur aku d tgk x komuniti kwsan umah aku nye FB..aku ckpla xder pun.. dier kate klu tegok kat komuniti FB tu, banyak kes2 pasal kecurian yang dorang crite.. hurmm, skang memang jadi kat aku plak.. 

mase nak kunci pintu rumah tu, chapik tegur jiran sebelah. sbb tengok dier punye almari kasut pun terbuka dengan 1 kasut kat atas. jiran aku tu ckp xder kasut hilang, tp almari tu mlm td dier da tutup.. hurmm mmg sah la d pencuri tu mmg nak curi kasut.. nsb bek kst ak ak letak dlm.. kasut yang tu je ak letak luar.. bile dgr kes2 kecurian ni, ak jd takut plak.. da la kwsn umah tu agak sunyi, xmcm kat umah mama.. hurmm..

*xberkat hidup klu dengan cara mencuri ni,hurmm*




No comments: