Friday, 14 September 2012

MakaN-MaKAn

sabtu lepas aku buat makan-makan kat umah khas untuk sedara-sedara.. (makan2 ok, bukan open house ;p) blum bersedia lagi nk buat open house,haha.. plus sedara chapik xpenah dtg umah aku lepas hari nikah dulu. so ni la mase aku nak menjemput dorang lepak umah aku, asyik kitorang je menepek uamh dorang kan.. hehe..
insyaAllah tahun depan aku buat open house... 

aku order je, nak masak xreti.. nak plak untuk ramai-ramai..kang ade plak org yang bery-bery makan masakan i.. almaklumlah i blum pakar menjadi chef.. hahaha.. 

dalam kul 9 pagi lebih tu mama dah sampai umah aku, mama tolong buat kan agar-agar prune.. malam sebelum tu aku lepak umah mama, ingat nak suh ajar wat agar-agar tu, skali mama awal-awal dah siap buat..haishh mama ni laju betul lah.. dalam kul 11.30 geng sedara aku sampai, busu n atih je pun yang datang. dorang datang awal sebab lepas tu dorang nak g umah untie zah kat kelana jaya.

kul 12.00 lebih abg ayie (cousin chapik ) sampai, n kul 1 geng sedara chapik sampai. owh lupe nak bgtau menu aku, menu untuk haritu ialah nasi tomato+kuih koci faveret chapik n agar-agar prune mama.. mesti korang tanye aku buat ape kan?? hahah.. aku bancuh air je.. hahaha :D

sronok bile tgok orang datang umah ni, meriah. insyaAllah tahun depan aku buat lagi, n jemputan akan lebih ramai. excited rupanya bile buat makan-makan ni, sebab umah aku xpenah orang datang ramai-ramai macam tu. nanti kalau kawan-kawan datang lagi bertambah meriah, nak-nak plak tahun depan si kenit ni dah keluar.. huhu ;-)




No comments: