Friday, 14 September 2012

MaSak-MemAsaK

rabu lepas aku dah start memasak, sebab dah bosan makan luar. xsemua menu kene ngan selera tekak ni. (*cehhh baru skang rase xkene ;p) n asyik-asyik makan nasi goreng..hurmmm.. tapi terhad plak menu yang aku boleh masak. menu untuk haritu sambal ikan bilis n kicap masak telur..hahaha, *gaya macam gah sangat menu ko kan nak bagitau.. (",)

tambah plak kami belum ke pasar membeli barang-barang basah, jadi masak ape yang ade jela dalam peti ais tu. hari khamis aku masak sardin n goreng telur hancur jer.. huhu.. aku nga pening ni nak masak ape lagi pasni, aku memang xterer dalam masakan ni, tapi aku suke explore resepi-resepi. datang rajin aku, aku try jela ape yang ku rase nak makan. tapi skang ni, sejak-sejak preggy ni, tekak aku still xleh menerima lauk masak kari+lemak cili padi+sup+asam pedas+tom yam, semua kuah yang macam berat-berat la.. padahal tu sume feveret aku dulu. entah kenapa ek, tapi dari pengalaman kawan-kawan, dorang crite kadang-kadang time preggy memang ade-ade benda yang kite suke dulu tapi time preggy xsuke. dulu mase mule-mule  memang xlalu makan. berat pun turun (tapi 4 kg je, huahuahua) so aku just makan roti n buah-buahan je.

so skang masalah yang melanda aku ialah ape menu aku nak masak?? kalau layan tekak aku je, memang skang aku lalu lauk sambal n kicap je. sayur pun bayam n kailan je. tapi aku kesian kat chapik, xkan hari-hari nak masak benda yang same. walaupun dier cakap xkisah kan.. huhu.. Alhamdulillah aku bersyukur sangat sebab chapik xcerewet sangat.. kalau aku tanye, "ok x b" jawapan dier "ok la" so memang xmembantu sangat dalam bagi pendapat sebab tu je die reti jawab.. *samela macam jawapan aku, sebab aku pun xreti nak cakap sedap ke x, asal tekak aku leh makan, aku ok jer.hahahah,.xcerewet sangat dalam rase-rase ni.




No comments: