Friday, 12 October 2012

Sekadar Luahan


Kadang-kadang muak rase bile memikirkan..tapi entahla mungkin 1 kelemahan aku suke ambil serius satu-satu perkara. walaupun kadang kala aku berusaha untuk selalu berfikiran positif, terkeluar juga anggapan atau rasa yang negatif.

bukanlah niat nak mengaibkan sesiapa, diri sendiri sedar belum cukup sempurna dan bagus dalam ape aspek sekalipun. sebab tiada manusia pun yang sempurna. dulu zaman sekolah, zaman study maybe aku sangat sensitif, semua benda nak sentap, n ambil mase berhari-hari, berminggu-minggu nak ok.. tapi dengan usia sekarang ni, dah xdaya nak pikirkan benda-benda remeh ni. just lalui hari-hari yang mendatang dengan biase. walau kadang kala terpikir or mungkin mengganggu skit mase n fikiran, aku biarkan berlalu dengan sendirinya. sebab memang lumrah berbagai ragam manusia di muka bumi ini. nak plak kalau berdepan dengan orang yang sentiasa rasa dirinya betul, dirinya bagus.. so layankan aje lah.. 

dosa dengan Allah kite boleh minta Allah maafkan dalam setiap doa ketika akhir solat, tapi dosa dengan manusia, kite sendiri kene jumpe atau berdepan n mohon maaf sendiri. tapi ade jugak manusia yang depan dah maafkan, tapi kat belakang masih lagi mercakap-cakap. em xpela, sekurang-kurangnya tugas atau tanggungjawab untuk meminta maaf tu dah aku lakukan.

aku bukan la xsuke hangout ngan kawan-kawan. tapi mase zaman study agak terhad nak kuar, yelah xkeje lagi. dah keje pun, memang tringin nak join kawan-kawan g bercuti, nak attend kenduri kawin dorang, nak attend ape-ape event yang dorang buat. tapi kadang-kadang agak terbatas untuk aku join. salah 1 reason nye aku xder transport, aku just mengharap tumpang orang or kawan-kawan jer. (sedihkan..haha) memang xsuke dengar reason tu kan tapi tu la hakikat yang aku face selama ni. aku ni penakut atas jalan raya, sbb tu sampai skang aku xder lesen. perasaan takut tu terlalu menguasai hidup aku.. huhu tapi skang dah kawin, memang haruslah aku harap kat chapik. so seboleh-bolehnya aku akan penuhi segala jemputan kawan-kawan selagi chapik  free xkeje n xder plan yang lain ataupun kesihatan mengiizinkan..

tapi aku  masih bersyukur, coz kawan-kawan masih lagi ade sentiasa bile aku memerlukan. aku mengaku aku xramah bile berbicara, dengan orang-orang tertentu je aku banyak cakap. bukanla aku memilih untuk berkawan, cumenye aku agak mengambil masa untuk banyak bercakap. dan mungkin aku lebih senang bercakap dengan orang yang aku rase lebih positif. aku salute dengan orang yang slalu berpikiran positif, ader jugak dikalangan orang sekeliling aku yang macam tu. mesti hidup dorang happy je, sebab xbanyak berfikir kan..walaupun dah bertahun kawan, belum tentu dier adalah kawan yang terbaik untuk hidup kite. coz kalau betul dier kawan baik kite dier xkan bercakap yang bukan-bukan dibelakang kite, kalau betul dier kawan baik kite dier xkan biarkan kite terus dalam melakukan kesalahan. kadang pelik kan, kawan dah lame, maybe dari zaman persekolahan atau zaman kolej/poly, tapi masih xkenal diri ni. (bknla mintak sume orang paham aku ni) masih ader yang tidak berpuas hati, xpela, sbb memang itu lumrah manusia. diri aku jugak xterlepas dari itu. 

aku ramai kawan, tapi kawan baik boleh kire berapa. aku memang susah nak percayakan orang, jadi hanya orang-orang tertentu yang aku yakin benar-benar boleh dipercayai sahaja untuk aku luahkan ape sahaja masalah. bukan xpernah jadi kat diri aku, bile kite percaya kan seseorang, tapi dier critekan semula luahan kite tu pada orang lain.tapi macam yang aku cakap tadi, sekali lagi aku bersyukur sebab kawan-kawan baik aku masih ade sentiasa walau mereka jauh dan ade kehidupan sendiri. tibe-tibe buat aku rindu Sarah, BFF aku mase kat poly, lame dah xcontact. dulu aku slalu luahkan ape sahaja kat dier, sbb aku percaya dier xkan crite pada sesiapa. skang maybe jauh, so susah nak jumpe n contact. tp tringin sangat nak jumpe dier. 

tibe-tibe jugak aku rindu nak lepak ngan dak teknik, cukupla kalau ader Epit sorang suasana dah jadi macam 10 orang. lepak ngan dorang akan buat ko sakit mulut sebab xbrenti gelak. last lepak beramai-ramai dengan orang mase g Genting 2tahun lepas. memang have fun gile. skang dah kawin xleh nak lepak-lepak macam dulu. huh.. gomok pun dah bersalin, tapi aku still xberpeluang lagi nak g jenguk dier. huh, insyaAllah nanti akan pegi jugak tengok dier n baby.. Skang tunggu turn Ietod kawin, harap-harap Allah permudahkan jodoh dier. Amin..

ok, kene stop kat sini, sebab nak lunch dah.. hehe.. nanti akan sambung di entry dengan crite yang lain yer.. papepun aku rindu zaman sekolah exspecially form 1 kat Wangsa Maju n form 3 Kat Putrajaya ni.. ;-( kalau diberi peluang nak je putar balik mase tu.. huhu.. k la gtg. bye...





2 comments:

didil said...

memang betul2 luahan pasaan ni.hehe.tapi betul lah peanut.kekadang memang kite dah berusaha jadi +ve gile tapi masih tak dapat nak puas kan hati semorang.acane tu? bwat bodoh jela gamak nye.hahah.kite memang malas amek pusing bende2 remeh ni.takpun marah@sakit hati sekejap jek.lagi2 kalau pasal mokmok dalam tu.wakakaka.
bleh tersama plak eh ape yang kite terpikir arini ngan peanut.hahah.

~ PeaNut ~ said...

huhu, tu la tapi entry yang same tu dah hilang.. hehe..
memangkan, sbb perangai manusia ni macam-macam..so kite cube positif, malas nak pk. sbb lagi dipikir lagi menyakitkan. so baik kite pk psl chapik, baby n family jer ;-)