Monday, 22 July 2013

Crite Pasal Iftar Lagi...


Hari sabtu pagi-pagi mama dah call suh buke kat umah harini, so aku on saje...hihi.. coz Makanan Mama sendiri la paling sedap didunia kan..hehe..

chapik keje haritu sabtu tu, so just lepak kat umah ngan keisha... keisha skang dah suke nak berdiri, kadang-kadang terjatuh. sedih plak tgok dier jatuh terlentang tu... huh.. anak ibu kuat, ibu tau..huh

so petang tu singgah warisan, ingat nak beli roti john, skali beratur panjang gile ok..terus xder mood.. singah bazaar presint 2 jap sebab chapik nak air. dier kalau berbuka dekat saju jag jugak air nye.. suke minum air dari makan...huhu

tapi xsempat snap pic lauk mama ritu, sebab sampai-sampai nak dekat berbuka dah.. mama masak ayam pedas, udang goreng, sayur kailan, n lauk lemak daging..huh, selera aku.. huhu.. pastu mama tapaukan lauk, sebab mama masak banyak. along plak xdpt balik umah time tu. Alhamdulillah adela lauk nak sahur nanti.. tapiiiiiiii sedihhhhhh, terlepas sahur lagi.. tensi aku.. mula-mula aku sedar baru kul 3 labih, sambung jela tido kan, pastu kul 6 lebih sedar balik.. trus trase bengang...dah la aku dah siap2 masak nasi malam tu..

pastu ahad dalam kul 3 lebih mama call suh buke kt umah g, sebab along balik. chapik plak duk siang2 udang n daging kat dapur. ahad tu chapik request sambal petai udang, so dier siap siang sume, tinggal aku nak masak jer.. jadi aku macam malas plak nk kuar umah, plus baju pun xgosok g... sorry ma xdpt join.. 

so menu utk hari ahad tu sambal petai udang n daging goreng kunyit n air jus tembikai. tambahan plak lauk mama bagi smalam ade lagi, asam pedas n ayam rendang..



*ni aku rase sakit sangat tekak, nak kate minum air ais xder la slalu. coz buke je aku minum air milo panas.. xtau la kalau cuaca kan, sebab tgok kat luar ni, macam jerebu balik..huh

ok la, gtg... xbnyak story untk harini.. nnti kite sambung lagi . byeeee...





No comments: