Tuesday, 27 August 2013

ALHAMDULILLAH..SYUKUR...


Assalamualaikum kata mula bicara.. ntah kenapa aku malas betul nak update blog yang dah naik sawang bagai ni.. padahal hari2 je bukak blog.. crite pun banyak jer nak story mory kat sini, tapi entahla.. nak harap online kat umah memang xla, aku sibuk tgok hp pun chapik dah bising2. apetah lagi kang aku ngadap laptop mau bebel dier panjang gile..huh

ok la, aku start dulu crite pasal sebelum raya.. lebih kurang 2 hari sebelum raya.. ok, awal Mei ritu aku ade pegi interview kt SPA. klu ikutkan kali ni kali ke3 aku g interview, tahun lepas 2x. so bile dah kali ke3 ni aku macam xharap ape2 sangat. study pun xla beria macam yang lepas. sbb mase jawatan PEN. Akauantan tu memang aku sangat2 mengharap tappppiiiiiii...belum rezeki.. xpe, aku percaya pada Rezeki Allah.. satu benda yang aku slalu pegang "Dia xbagi ape yang kite nak, tapi Dia bagi ape yang kite perlu"

so mase nak umumkan result kuar tu pun aku ingat2 lupe tarikh dier, chapik yang tengok2 kan.. tapi macam biase result mesti kuat lewat seminggu dari tarikh yang sepatutnya...so aku xberia sangat nak amik tahu.. lepas tu, ari isnin malam Kak Aini (Officemate) msg bgtau result dah kuar. aku time tu nga baring ngan keisha sbb keisha xsihat minggu tu.. huh.. terus aku cek kat HP, konon xmengharap kan, tapi jauh dalam sudut hati sentiasa berdoa moga ade rezeki utk aku n family.. 

ALHAMDULILLAH... Ya Allah sronok, terharu macam2 lagi perasaan ni.. time tu chapik xder kat umah dier kuar g beli susu keisha, kalau x aku dah peluk cium dier..hahaha.. aku dah terkinja2 sronok sgt.. keisha pun dah pelik tgok, apehal lah ibu keisha ni sronok sangat sambil cium2 keisha...hihi.. 
so aku terus call mama, biasalah kan klu ade ape2 goodnews msti aku akan cari mama dulu.. tapi sygnye mama xangkat. call umah, papa yang angkat. sronok dengar suare papa, bile aku ckp aku berjaya..
pastu call chapik suh balik umah cepat..

chapik sampai umah aku terus ngendong keisha g kat pintu..chapik bukak pintu jer dier dah awal2 ckp, xyah bgtau ape2 b dah tau dah.. huuhhhhh aku baru nak suprise kan dier.. nyampah tau.. bile aku tanye mane dier tau, mule lah dier buat lawak dier, konon dier kawan ngan Najib la, ngan menteri mane tah lagi.. huh

papepun aku syukur sangat2.. walaupun jawatan ni bkn Pen. Akauantan yang mcm aku harapkan. aku percaya ni rezeki aku. Allah bagi aku jawatan ni sebab Dia tahu aku mampu galas tanggungjawab n amanah ni.. 

bile tau je aku dpt, kepala aku terus fikir member2 ofis..berat hati aku nak tinggal dorang.. coz sepanjang 3 tahun lebih kat sini, dorang yang buat aku kuat utk stay kat Cawangan tu.. seriusly aku syg dorg! sbb ssh senang aku kat situ walau ape situasi skali pun dorang slalu ader.. if aku ditempatkan kat mane2 pun hopefully relationship ni xkan putus!......................................amin

ALHAMDULILLAH....




No comments: