Tuesday, 27 August 2013

Hari Raya Aidilfitri 2013


Alhamdulillah diberi peluang bernafas lagi untuk menyambut Ramadhan n Syawal tahun ni.. klu tahun lepas kami sambut raya ber2 setengah..boleh ke gune ayat tu?? hihi..sebab time tu keisha 5 bulan dalam perut..hihi.. n Alhamdulillah tahun ni kami beraya ber3.. sronok sbb dah ade anak kan, so persiapan lebih ofcourse lebih kpd anak..n tahun ni adalah turn disebelah chapik..xpe thn depan rumah ahkak plak yer... hihi..

maybe ritu dah penah raye haji tanpa family kt sini, sbb time tu family aku xbalik kedah.. otw dalam kereta tu menangis aku dengar takbir raya.. tapi raya aidilfitri kali ni ok skit, boleh control. cume pagi raya tu aku call mama, memang xleh tahan nangis ni..huhu :-( sedihhhh woooo...

Pagi raye tu aku cam kelam kabut skit.. yelah nak siapkan keisha lagi. chapik dah kuar g smayang raye. kang dorang balik raya aku xsiap2 lagi.. keisha plak balik raya ritu xnak kat orang, xtau la kenapa...dengan sape pun dier xnak.. yg pelik ngan papa mama pun dier xnak..tu yang aku ssh skit nak wat pape.. xtau la klu dier tekejut tgok orang rmai2 ke, tapi xmungkinla sebab kat tempat pengasuh tu pun ramai gak kan..  tapi maybe dier xsihat kan, so duk meragam jer..mayb sbb tu dier xnak kat orang. balik raye ritu demam keisha dah kebah tapi dier kene campak plak. campak yang jenis ruam tu.. huh, sian sangat anak ibu ni xselesa agaknye..

ibu n keisha

My Lovely Family

Big Family

lepas dorang balik smayang raya, kitorang pun g kuar beraya.. klu belah chapik aku tgok dorang lepas smayang raye akan kuar g beraya.. kalau kat kg aku, biase kitorang raye umah sebelah2 dlu, sbelah2 pun sedara mare aku gakla.. pastu duk umah sebab biase raya pertama orang dtg umah tok memang RAMAI gile ok.. so papa mama akan stay kat umah raya pertama sbb sian kat tok nak buat semua klu orang dtg.. n raye ke2 baru kitorang berjalan...

raye ke2 pagi tu baru balik kulim, kitorang nak kuar berjalan. tapi belum sempat nak kuar geng2 Sarah Liyana dah serbu dlu umah tok..so xkan nak tinggal kan.. sedara2 aku yang 2 3 pupu memang klu datang semua adik bradik dier datang. kadang tu 7, 8 biji kete. so korang blh imagine la kan bape ramai orang tu. 

time ni otw ke kulim, keisha tido..hihi

slalu pagi raya makngah akan buat mee kuah, so tahun ni kempunan aku xdpt mkn.. char keaw taw maksu pun xdpt mkn..huhu.. xpla, insyaAllah thn depan boleh mkn..hihi.. :-)

seminggu selepas raye, balik kampung belah mama plak kat negeri sembilan. biase kitorang balik hari jer. dari pagi berjalan sakan sampai la ke petang. 

ni kat melaka, singgah jusco jap sbb keisha poo poo..huhu

so cukupla dulu crite pasal raya kali ni..nanti klu ingat aku sambung lagi..hahaha...opsss sebelum tu nk ucap, walaupun dah mcm terlambat skit..hihi..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.. DENGAN RENDAH DIRI SEIKHLAS HATI AKU MOHON MAAF ANDAI ADE SALAH DAN SILAP PADA SESIAPA SAHAJA...

IKHLAS DARI :
 Muhammd Syafiq Sobri
Nur Shafinaz Muhamad
Nur Keisha Damia Muhammad Syafiq

tata




No comments: